20 januari 2022

Många steg

Onsdagar är mina sovmorgondagar. Eller jag hoppar över att träna innan jobbet då så jag kan gå upp lite senare än vanligt dessa dagar. Har jag kommit på att jag kan göra. Men jag vaknar typ ändå vid min vanliga "gå-upp-tid" så vet inte om det gör så stor skillnad. Jobbigt att vara morgonmänniska ibland. 


Träning blev det istället efter jobbet. En timme på den här är rätt svettigt. Och efteråt blev det nästan en timmes hundpromenad i väntan på att Leahs innebandy skulle sluta. 


När vi kom hem blev det mat! Pontus hade gjort panerad rödspätta som var så god. Smakade bra efter alla steg. 

Lill-lördagen till ära öppnades en flaska skumpa! Ja det är en alkoholfri sort som Pontus fick av en kund innan jul som vi aldrig druckit upp. Den har stått där i kylen så igår korkade jag upp den. Om den var god? Nej fy det var den absolut inte. Jag hällde till och med ut mitt glas. Tur vi inte använde den på nyårsafton. Då hade det varit en riktig besvikelse. En sketen onsdag klarar man sig utan skumpa faktiskt även om det hade varit trevligt och livat upp det. 


//Sofie 

Inga kommentarer: