23 september 2022

En sjukdag...

 Ja det blev en hemmadag igår. Febern gick över men jag sov prick hela förmiddagen. Vaknade upp vid tolv tiden och då kände jag mig... Helt okej igen? 


Men dagen spenderades mest i soffan. Gjorde en avstickare för att inhandla mjölk och hämta ut ett paket jag fått flera påminnelser om. Sen var det soffan som gällde resten av dagen. 


På kvällen behövde jag luft! Och få röra på min stela kropp så tog fram kopplet och då kom Ebbe glatt springandes för att hänga med på promenad. 


Så skönt kvällsväder! Kände mig som vanligt och orkade gå utan problem. Som vanligt = förkyld men med ork som jag varit senaste tiden. 



När vi kom tillbaka från promenaden tog jag upp telefonen för att se vad det var som plingade samtidigt som jag tog en tugga av ett äpple jag nyss plockat från trädet. Det var surt, det var det. Det skulle nog smaka bättre i en äppelpaj med både socker och vaniljsås till. Något att satsa på till helgen kanske? 


Ebbe uppskattade det dock men han är ju labrador = vandrande avfallskvarn. 



//Sofie 

Inga kommentarer: