27 september 2022

Prima tänder

 


Måndag och jag kände mig ÄNTLIGEN så pigg igen att jag orkade ta mig till gymmet! Nu känns det verkligen som att det vänt *peppar peppar*. 

Det trista är att man märker att mörkret bara blir värre och värre för varje måndag och ny vecka som kommer. Då är faktiskt morgonträning ett väldigt bra sätt att starta dagen. Man blir ju piggare av det. 


Efter jobbet hade jag tandläkarbesök inplanerat. Undersökning var det och vet ni? Det gick så bra! Tandläkaren kämpade på men hon hittade inget, INGET att anmärka på! Inte det minsta lilla fast hon jobbade för fullt med sina små instrument där i munnen.

Så nu behöver jag inte komma tillbaka förrän våren 2024. Så framtid det låter. 

Behövde dessutom inte betala alls så mycket då jag hade en hel del på tandvårdsbidraget (eller vad det heter?). Inte ofta jag är så här nöjd efter ett tandläkarbesök. 

Efter tandläkaren tog jag en promenad med Ebbe då jag skulle hämta Leah senare i stan. Så passade på att fördriva tiden innan jag skulle hämta henne med en hundpromenad. Hade jag tagit med mig någon jacka? Nej. Regnade det? Ja. Men man dör ju inte av lite vatten så vi traskade på ändå.


//Sofie 

Inga kommentarer: