26 september 2022

Söndagsmys

Vaknade och kände mig riktigt pigg i söndags. Ja pigg för att vara jag. 


Pontus skulle iväg och vara funktionär på friidrottstävling så han drog iväg rätt skapligt för att hinna dit. Jag gjorde mig i ordning efter frukosten och grejade lite här hemma. Tog mig sen in till stan för att åka och köpa en grej jag fyndat på Facebookloppisen. Passade även på att gå en riktig långpromenad med Ebbe i väntan på att Hugo skulle hämtas vid tåget. Som jag sen inte behövde göra då han fick skjuts hem men men en härlig promenad i det soliga vädret fick jag och det var inte dumt alls. 


Fick den här bilden skickad till mig. Hugo han hade bra koll på sina småkusiner🤗

Majken hade gett Hugo en påse med äpplen från deras trädgård som han hade med sig hem. 

Slog då till och gjorde säsongens första äppelpaj. Testade ett nytt recept som skulle vara lite mer knäckig. Perfekt efterrätt till söndagsmiddagen sen. 


Fick ett städryck och drog över huset med både dammsugaren och golvmoppen. Skönt att starta veckan (med något så när) rent hus.


Kvällens middag blev tacos och sen åt vi pajen till efterrätt framför senaste avsnittet av Lego masters Sverige. Såg även på senaste avsnittet av nya Kenny Starfighter. Älskar Kenny Starfighter och tycker det är kul att de gjort en ny version! Roligt att ha något kul att kolla på. 


//Sofie 


Inga kommentarer: