27 november 2022

7 års kalas


Min lördag startade här på nagelsalongen för att få kolorna fina igen! Pontus drog iväg tidigt med sig far för att åka och shoppa bättre begagnade master till vår båt. Ja de gamla gick ju sönder i somras när båten skulle transporteras och båtvagnen brast. Så vi har varit på jakt efter ett par nya och nu hittade Pontus ett par på Blocket nere i Ronneby. Så dit åkte han med sin far för att köpa och frakta hem "nya" master till oss. 

Leah drog också iväg tidigt. Hon blev upphämtad av en lagkompis då de skulle på innebandymatch borta i världens ände. Vart är det? Jo Mörlunda...  
 

Men jag blev nöjd med mina nya naglar! Testade att göra dem mer runda i formen. Brukar annars ha dem mer kantiga. 

Efter nagelfixande blev det bakfixande. Hugos klass skulle stå och sälja hembakat på söndagens julskyltning. En del skulle baka och några andra i klassen skulle stå och sälja. Hugo fick att han skulle baka så vi hjälptes åt med det. 

Hittade ett recept på några kanelkakor som verkade smidiga att göra så det fick bli en dubbel sats av dem. De blev inte så fina men jag förpackade in dem lite extra snyggt för att väga upp. 

Sen for vi också iväg för i lördags var det inte vilken vanlig lördag som helst utan det var nämligen Minnas födelsedag! 7 hela år fyllde barnet, helt galet! Hugo är ju liksom 7 år?! 


Mosters stora tjej som snart blir storasyster. Ja det är ju tur det fylls på med lite bebisar när alla de andra bara växer och blir så stora. 


Hela huliganligan kollade på när födelsedagsbarnet öppnade sina presenter. Av oss fick hon en julkalender á la Harry Potter! Tror Harry Potter fanet blev rätt nöjd. 


Sen fikades det. Då var Tilde nöjd och glad😊


Majken var bara ar så skulle det tas något kort på henne så fick det bli en arg bild hälsade hon. Och det blev det. 


Hugo med två av sina favorit tjejer. Hans favorit tjej nummer ett däremot stod bakom kameran. Jodå mamma kommer alltid vara Hugos nummer ett. Om ni frågar hans mamma alltså.  


Sen lektes det. ja det lektes bland annat spöktåg, kurragömma, målades (även på väggen av en viss liten miniperson), spelades in tiktoks och annat skoj. 


En del roade sig med att kolla hockey på telefonen. 


För på TV:n var det sommarskuggan. Det tyckte Lykke var otäckt medan Tilde var överlycklig. 

Ja det var ett redig hejdundrande kalas! På vägen hem sen köpte vi med oss mat som vi åt tillsammans med både Pontus och Leah som också kommit hem från sina äventyr! 

Ja det var en lördag det minsann. Rundade av med lite soffhäng framför dumburken och hipp som happ så hade jag somnade där. Det slår aldrig fel. Någon gång skulle det vara kul att orka se klart något men det händer typ aldrig. Jag hinner inte ens reagera så har jag somnat. Vaknar sen av att mina händer och armar domnat bort. Det gör jag alldeles för ofta just nu. Jag har sån nedräkning till mitt besök hos ortopeden den 9:de december så ni anar inte...


//Sofie  

Inga kommentarer: