16 november 2022

En jobbig hund, en paj och hästar på promenad

Jag kände mig inte alls pigg imorse men tänkte att det blir kanske bättre bara jag kommer igång. Men nja efter dusch och frukost var bihålorna fortfarande värkande och näsan rann. Hade gärna bara vänt och gått och lagt mig igen men jag var verkligen tvungen att åka till jobbet en sväng. 


Dagen före lönekörning så då behövs det fixas en del så folk får sina löner. 


Lyckades jobba undan det jag behövde på ett par timmar så sen for jag hem för att vila. 

Dagens lunch blev en färdig paj med gott och blandat av det jag hittade i kylen som tillbehör. Med grönsaker och sånt till blev det riktigt gott! 


Annars spenderades tiden mest här. 


Men det gillade inte Ebbe. Vet inte vad det är med honom men när jag är hemma å är sjuk är han skitjobbig. Han kommer fram och buffar på mig hela tiden och så fort jag typ somnat till och vänder på mig reser han sig förväntansfullt upp och börjar slå på mig med tassen. Typ vakna nu och häng med mig! Var inte så himla tråkig matte! 

Han är ett litet as ibland min hund. 

Men efter att ha fått vila ordentligt så kände jag mig riktigt pigg? 


Då kunde jag inte med min hund mer utan tog med honom ut på promenad. 



Det var riktigt skönt att komma ut! Träffade på våra hästkompisar. De är så söta när de hör att vi kommer gåendes. Då kommer de springandes i hagen och sen går de liksom med oss. Vi på vägen och de längst med stängslet innanför hagen. Sen ser de dock så ledsna ut när hagen tar slut men vi fortsätter gå utan dem. 

Ja det var så skönt att få komma ut och andas frisk luft, njuta av det sista dagsljuset och röra lite på kroppen. 


Trycket i bihålorna har hållt sig borta men vågar inte ropa hej än. Får se hur läget är imorgon. Det tråkiga när jag åker på förkylningar är att jag ofta får dras med dem så länge. Men ja man vet ju aldrig. Får ta en dag i taget. 


Nu blir det att se på när Sverige möter Kroatien i handboll. 


//Sofie 

Inga kommentarer: