21 november 2022

Anfall, adventsfika och torra bullar

Natten till söndagen vaknade vi av att Ebbe återigen fick ett anfall... Nu är det rätt längesen sist så hade typ förträngt men det kom igen tyvärr. 


Hörde hur han kräktes och ramlade ner för trappen. Sen låg han och krampade på hallmattan. Tycker det är lika läskigt varje gång. Stackarn gör ju ner sig också under anfallet och när han slutat krampa tog det ett tag för honom in an han var med igen och kände igen oss. 


Så otäckt för direkt efter anfallet är han helt borta och står bara och morrar åt oss. Men efter ett tag gick det över och vips var han som vanligt igen. Han blev sådär glad som om han inte skulle sett oss på ett tag. 


Släppte ut honom i snön och han blev helt tokig av att se all snö. Hoppade omkring som en liten valp efter snöflingorna. Då kändes det genast mycket bättre. Han både kissade, bajsade, åt och drack som vanligt sen under dagen så märker vi inget avvikande hoppas vi slippa besöka veterinären. 


Vad innehöll annars denna söndag? Hugo och Pontus drog iväg på bortamatch. Jag drog i min tur iväg med en knökfull bil fylld med saker som skulle lämnas in till loppis. Har haft flera säckar och kartonger stående alldeles förlänge här hemma men nu kom jag iväg med det! 


Det är så bra när man kan lämna även när det inte är öppet. De har som en stor lastkaj där man kan ställa av sakerna. Väldigt smidigt och bra! 


Sen började faktiskt jag och Leah att plocka fram både adventsljusstakar, stjärnor och julgardiner. Kändes väldigt stämningsfullt med all snö ute. 


Kom på att jag inte riktigt vet när jag skulle hinna få fram allt innan nästa helg så vi gjorde det nu när tiden fanns. Först är det ju kaos men när allt kommit fram blir det så mysigt! 


Eftermiddagsfikade gjorde vi med. Se så goda dessa saffransbullar ser ut! Tyvärr smakade de inte ett skit. Får ta revansch nästa söndag då det ju är första advent. Då får det bli saftiga bullar! 

Annars då? Jo det blev en sväng till Ö&B där jag bland annat köpte upp deras lager av julklappspapper. Kändes som det iallafall. Upptäckte att vi inte hade en endaste liten bit julklappspapper hemma så det behövdes bunkras upp. 

Blev även en tur med barn till träning och en sväng in på Willys för mathandling. 

Avslutade söndagen med att se finalen i handbolls EM och äta varma mackor. 

Fotbolls VM? Den bojkottar jag. Tycker jag alla skulle göra. 


//Sofie 

Inga kommentarer: