13 november 2022

Innebandylördag

Att få sovmorgon kan vara ett av livets bästa. Att inte behöva gå upp för att man har en tid att passa till något. 


Igår tog vi en långfrukost efter att vi vaknat. Satt och läste, åt smörgås med extra gott på och sippade på ett glas med färskpressad apelsinjuice. Underbart skönt! Tog en dusch, lyssnade på en podd och bara va. 


Sen bar det av till stan då Hugo skulle spela match. Innan matchen började tog jag mig en sväng inne på Eriks Hjälpen för att kika lite. Hittade två blusar som fick följa med hem. Väldigt nöjd med fynden. 


Sen blev det match! Och lunch bestående av en kokt korv med bröd. Matchen var såååå spännande men precis i slutminuten så blev det mål för motståndarna och det blev tyvärr en förlust... 

Efter matchen så blev det besök i mataffären innan vi åkte hemåt. Jag och Pontus skyndade oss ut för att hinna gå promenad med Ebbe innan mörkret skulle komma. 


Hälsade på kelsjuka hästar i hagen. 


Hästar är så fina och Ebbe har börjat acceptera dem han med. Han har alltid varit så skälig mot hästarna vi möter på våra promenader men nu mer bryr han sig inte nämnvärt om dem. Träning ger resultat. Väldigt skönt! 

Ja vi hann gå en rejäl sväng och hann hem lagom tills det blev helt svart ute. 


Det blev sen matlagning och soffhäng. Leah hade en kompis som sov över så det var lite livat men de somnade de med till sist. Men först, fört somnade jag. Så himla trött jag varit efter den här jobbveckan. Det tar på krafterna att vara tillbaka igen efter en veckas ledighet. 



//Sofie 

Inga kommentarer: