20 november 2022

Innebandy och julmarknad

 Lördagen bjöd på kyla och även snö! 


Pontus och jag tog med Ebbe på promenad och det var sådär isande kallt. Efter ett tag började även de vita flingorna komma ner från himlen.

Det här är sånt värdelöst väder för mig och mina bihålor... Särskilt när jag redan är snorig och småförkyld. Men men det är som det är med det. 

Efter att vi gått så var det dags för innebandymatch och inte vilken innebandymatch som helst. Leahs första match för säsongen! 

Ja första matchen sen borreliainfektionen i knät. 

Som Leah längtat efter den här dagen. Kom på att det även på dagen var exakt 20 veckor sedan knät svullnade upp första gången. Ja det blev en sommar med många besök på akuten, olika läkarbesök och även nätter inne på barn.  


Skönt värre att det blivit så bra igen. Läkarna var ju lite oroliga för om det skulle kunna bli men av det men som tur är har Leah inga spår kvar av borrelian. Nu har svullnaden försvunnit helt och hon har i stort sätt fått tillbaka all stryka i knät. 


Bland annat var Minna och Majken och kollade. De hittade sin egna lilla utkikplats atr se matchen från. 

Så roligt att få se både Leah och hela lag spela igen. Det var ett tag sen sist. 

Motståndarna bjöd på tufft motstånd och tillsist blev det 4-4 i slutresultat. Leah lyckades göra ett av målen så hon var ändå rätt nöjd efter matchen. 

Sen åkte Leah och Hugo hem med Pappa, Erik och Majken som skjutsade hem dem. För de ville absolut inte gå på någon julmarknad med sina föräldrar. 


Nääs julmarknad som jag och Leah var på förra året besöktes även i år. Men nu då av mig och Pontus. 


En välsogt mysig liten julmarknad som till störta delen håller till inne på logen. Rätt skönt då vädret inte var något vidare skönt. 


Jag köpte en krans till dörren och Pontus shoppade viltkött av olika slag. Även honung och en flaska björksirap följde med hem. 


När vi kom hem sen hade Hugo fixat carbonara till lunch åt oss. 

Jag kände mig rätt sliten sen i mina bihålor så jag tog det rätt lugnt resten av lördagen. Låg inne på soffan, kollade på snön som yrde utanför och eldade i braskaminen. Vilkabkontraster ändå! Förra lördagen var det 15 plus grader och sol och en vecka senare är det minis grader och snö. 



//Sofie 




Inga kommentarer: