14 februari 2023

En ledig måndag

Igår hade jag en ledig sportlovsdag med barnen. Eller ja Leah drog iväg på äventyr med farmor och Emma. Hugo skulle hängt med en kompis men det blev inställt sen tyvärr. 


Jag roade mig med att göra såna där tråkiga måste saker men som ändå är skönt att få gjort. 


Tog en sväng in till stan för att slänga massa skräp i återvinningen. Solen lyste så fint och livade verkligen upp dagen. 

Åkte sen och lämnade tillbaka en klänning jag köpte på KappAhl men som inte passade. Hämtade ut ett paket och gick förbi systemet för att handla en alla hjärtans dag present till Pontus. Han påstod att jag aldrig brukar ge honom något på alla hjärtans dag så nu jädrar. 


En japansk whiskey som jag hoppas ska smaka. För den prislappen borde den vara superb. 


Åkte förbi den här skylten så då blev det såklart ett stopp och besök! 

Inget köp men det kan det ju inte alltid bli. 


Mitt stammisställe besöktes. Kundvagn fylldes och plånbok tömdes. 


Alltså på riktigt! Nästan 100 kr/kg för paprika! Jag avstod köp. Vi får klara oss utan paprika.


När jag ändå var i kvarteret så besöktes även gymmet. En ben och rövpass som var svettigt värre. 


Åkte sen hem och käkade lunch med Huggebugge. Han hade träning sen men innan dess så besöktes frisören. 


Hår klipptes och blev kortare. Hugo blev nöjd med sin nya frilla! 

Efter att ha lämnat Hugo på innebandyträningen så tog jag med den här på promenad. Det var så soligt och fint hela dagen. Jag svettades i min dunkappa men det var ju inte så konstigt då temperaturen låg på 8 plus grader mitt på dan. Men på eftermiddagen och framåt kvällen gick temperaturen kraftigt neråt igen så då var jag väldigt glad över min du kappa igen.


Mina tre dunkappor kan vara något av det bästa jag köpt. Använder dem flitigt och jag fryser ALDRIG! Älskar dem❤️


//Sofie

Inga kommentarer: