19 februari 2023

Tårar som rinner och mage som krampar

Fredag och ledig dag! Den började bra med att jag hade fått hem mina nya träningskläder jag beställt! Jag hoppade ut pyjamasen och i kläderna för att testa!  


Mer oredigerad bild än så här blir det inte. Tur kläderna var fina iallafall🙂 märket är Heart of Lule. Ett norskt märke tror jag? Deras kläder är helt underbara! Tips tips om ni vill ha sköna, fina träningskläder som HÅLLER! Det värsta jag vet är när dyra träningskläder tappar formen, tryck som försvinner etc. Jag har ett par träningstights samt sportbh från dem sedan tidigare som jag använt flitigt och kläderna är lika fina nu som när jag köpte dem. 

Efter att ha testat de nya kläderna och käkat frulle så drog jag till nagelsalongen för att fina upp naglarna. 


Nya träningstights och nya naglar = bättre pass på gymmet. Helt klart. 

Men när jag kom hem sen från träningen kände jag mig sådär förkyld igen? Det spökar i min kropp och kommer från och till. Leah har ju varit dålig så kan ju vara baciller från henne. Tycker synd om henne som varit sjuk större delen av sitt lov. 


Men tur så hade vi smidig lunch då det fanns kvar av lasagnen som mamma hade med sig dagen innan. 

Älskar när det finns rester hemma! Underskatta aldrig rester. 


Ja resten av dagen låg jag ner och vilade. Jo jag tog mig ut på promenad med Ebbe i skitvädret. 


Det regnade så pass att jag fick ta skydd under en gran tills det värsta regnet slutat. 


Lerigt och skitigt värre. 


Och träd som blåst ner över stigarna...


Men det var ändå rätt skönt att komma ut och få andas friskluft. Det är ju oftast det. 


På kvällen (eller snarare senare delen av eftermiddagen) kom Gunnar förbi för att plocka upp oss då vi skulle på stand up. Petrina Solange och Magnus Betnér skulle uppträda i Mjölby och det vill man ju inte missa. 


Slänger upp dubbla bilder så kan ni få gissa vilken jag tagit och inte. 


Magnus var som vanligt briljant! Skrattade så tårarna rann. 


Men hej! Ingen slår Petrina. Såååå bra hon är! Alltså magen värke av allt skratt, tårarna sprutade och jag fick knappt någon luft. 

Det är bra stand up! Första gången jag såg Petrina live och absolut inte den sista. Geni är vad hon är. Ett Geni med ett helt sjukt huvud. 


Ja fy fan så underbart att bara få sitta och skratta i en och en halv timme. 


Efteråt blev det raka vägen hem för lite pizza och så kollade vi på finalen av På Spåret. Jag somnade sen helt utslagen i soffan. Är det fredag så är det. 


//Sofie 

Inga kommentarer: