23 februari 2023

Semlans dag

Tisdagen som var innehöll även den onda bihålor. Hatar det här men det är som det är. 


Värsta är den dåliga nattsömnen som blir. Dels att jag är täppt som gör att jag bara ndas igenom munnen som gör att jag blir helt torr i munnen. Då dricker jag vatten som gör att jag blir kissnödig... Sen mina jävla arma och händer som domnar bort hela tiden! Får panik. Så någon vidare nattsömn är det inte för min del just nu. 


Var så trött när jag kom hem från jobbet men rätt som det var fick jag ett ryck! 

Ställde mig och lagade middagen, helt frivilligt!  Måste vara bihålorna som spökar även där? Hittade ett så enkelt recept på en taco-pastagratäng på Instagram. Vi hade dessutom allt hemma så då blev jag typ inspirerad till att laga mat? Ja det blev ja allt. 

Pontus tog både skjutsningar av barn till träningar samt hundpromenad. Jag kan inte vara ute och gå i det här vädret som är nu med mina bihålor som är helt igentäpta. Trycket är inte att leka med. Sköljer förfullt med koksaltlösning och det blir bättre men sen går jag ut och det blåser då får jag ont direkt. 


Så är det när man inte är på topp. Men en semla efter middagen det blev det. Semlans dag till ära. 



//Sofie 

Inga kommentarer: