27 februari 2023

Sol i sinne brun inne

Denna soliga söndag så åkte Leah på äventyr med Minna, Pontus drog till sitt jobb för att snickra på möblerna till Leahs rum och Hugo drog med Krille och Ville ut till Asby för att hänga med Linus som där på sportlovshäng hos mormor och morfar. Fast ja farmor och farfar för våra barn. Varför har vi egentligen krånglat till det med att ha mor och farföräldrar? Tänk så smidigt det är i andra språk. Typ engelskan där både mormor och farmor benämns med grandma. Mycket smidigare ju. 


Jag tog med Ebbe ut i det strålande vädret för en promenad. Det uppskattades av både hund och matte. Dock blåste det en del så mina bihålor var inte helt med på noterna men men. 
 

Alltså det är så fint ute nu! 


Här behövs inga filter minsann, sånt underbart väder! Klarblå himmel och strålande sol är allt man behöver efter en lång vinter. 


Här står man och ska ta sig en selfie i det fina vädret och har helt missat ta bort den svarta lilla matresten till prick på ena tanden. 


Så dant det kan bli! Men vem fan bryr sig. 

Annars då? Vad hände denna söndag? För att vara ärlig, inte så värst mycket faktiskt. Riktigt skönt. Efter promenaden dunkade det i bihålorna så jag la mig på soffan och kollade gamla avsnitt av Husdrömmar. Åt rester  till lunch och sen grejade jag med tvätten, vattnade blommorna, bäddade rent i sängarna och sånt kul. Så skönt att bara gå och greja lite med ditten och datten. Göra i ordning så man har koll inför veckan som kommer. 

Men det hände något hemskt! Jag skulle dra ett varv med dammsugaren genom huset och vet ni vad som hände? Den fucking DOG! Jag överlever inte utan min dammsugare. Pontus skulle ta en kik på den och se om han kan rädda den. Med hund och katt (ja även man och barn) som skitar ner så dammsugs det en hel del i det här hemmet. Jag vill inte vara utan min dammsugare. Låt oss be till högre makter att den går att laga. 

Låter som att jag älskar den mest av allt och att den inte är utbytbar. Den är absolut utbytbar bara det att jag inte vill lägga pengarna på en ny. Har så mycket annat tråkig som pengarna behöver läggas på för tillfället...  Men visst att dammsuga med en nya dammsugare är rätt trevligt. Då inser man hur sliten ens gamla var. Men förhoppningsvis inte så sliten att den inte kan användas igen. Jag håller tummarna för att Pontus kan återuppliva den! 




//Sofie 

Inga kommentarer: