09 november 2015

En grå måndagmorgon

Nu är höstvädret verkligen här. Varit grått, regnigt och blåsigt hela helgen och det verkar som att det vädret ska hålla i sig även idag.

Kändes lagom peppade när klockan ringde tidigt imorse men väl på plats på spinning cykeln så gick det bra. Skönt att kicka igång dagen ordentligt☺

Körde ett gympass igår men benen fick vila då. Lärt mig att det är en dålig kombination att träna ben dagen innan spinning.

Vår söndag gick i ett svep igår. Firade Pontus på farsdag med frukost på sängen. Sen hade båda barnen sina olika aktiviteter. Jag fick äran att hänga med på båda då Pontus hade massa att greja med här hemma. Började med Hugos innebandy som vi blev sena till. Var ute i god tid men när vi kommer fram upptäcker jag att Hugo glömt sin innebandyklubba. Vart inte dugg förvånad. Om vi så sätter saken han inte ska glömma i hans händer så lyckas han ändå med att glömma det. Vet inte hur han gör...

Men men det gick bra ändå sen. Kul att få vara med och se. Jag som jobbar så många söndagar missar ju ofta deras aktiviteter.

På kvällen blev det att vara med på Leahs dans och de var så duktiga! Gud vad de lär sig mycket på kort tid. Nu är det ett par gånger sen jag var med och det hade hänt mycket sen sist. Så kul och se☺

Idag väntas en eftermiddag och kväll på jobbet men först ska Leah och jag åka och storhandla mat. Dags å göra sig redo för det så det hinns med innan dagislämning och jobb.

//Sofie


Inga kommentarer: