10 november 2015

Frukost framför tv:n

Hugo har åkt iväg till skolan och Leah sover fortfarande så jag passar på att äta frukost framför tv:n och njuta av lugnet.

Jag jobbar kväll även idag (min tråkvecka med 5 jobbkvällar samt att jag jobbar 7 av 8 dagar...plus dubbelhelg på jobbet som väntar) så det känns trist. Missar så mycket umgänge med barnen när jag jobbar såna här pass.

Märker av det mer och mer ju större barnen blir. Nästa år går även Leah i skolan så då kommer jag typ inte träffa barnen något de dagar jag jobbar kvällar och helger/storhelger... Usch det skär hårt i mammahjärtat och jag vill verkligen ha ett jobb med bättre arbetstider. Skulle lätt offra en ledig tisdag mot att få vara ledig varenda lördag, söndag, julafton, midsommarafton ja ni fattar.

Jag trivs bra med mitt nuvarande jobb (det är är inte det) men det jag inte trivs med är jobbtiderna och arbetsvillkoren. Alla jobb har sina för och nackdelar men att få ett jobb där jag både får arbeta med människor och som är dagtid, det är mitt mål☺

//Sofie



Inga kommentarer: