24 mars 2008

2008 års påskhelg!!

Denna påskhelg har gått fort, fast jag tycker ju alltid tiden går fort:P Jennie och Erik dök upp här sent på torsdagskvällen..och på långfredagen var vi ute i Asby och åt påskmiddag hos familjen Gustafsson. Det var riktigt trevligt, middagen innehöll både kameraduell och kanelätartävling:) När vi kom tillbaka från Asby och skulle parkera på VÅR P-plats så stod där en liten danskregistrerad Polo.. Pontus som körde och har lätt att bli lite arg isådana situationer, skulle försöka ställa sig såå nära den bilen som bara var möjligt så att ägaren till den inte skulle kunna köra ut. Saken var bara den att vår kofångare är ju som sagt inte hel och när Pontus skulle backa tillbaka så hade vår bil fastnat i danskpolon:s dragkrock:P Så när Pontus backade så följde hela bilen med...hmm inte ett dugg pinsamt tyckte jag som skulle gå därifrån, och då kom en liten arg dansk ut ifrån porten och det såg ut som om Pontus skulle få en utskällning (fast det hade väl gjort vare sig till eller från för vem fattar danska?) men han frågade bara vad som hade hänt och körde därifrån sen..ja se danskar:)

På kvällen skulle vi åka och hyra en film..efter en halvtimme kom vi fram till att vi ville se en film som enligt Pontus redan gick på TV på tv vid niotiden. Den som jobbade i videobutiken måste kollat lustigt på oss efter att ha stått där inne så länge och sen bara vända i dörren och gå..därefter skulle vi köpa pizza och ta med oss hem till filmen, men tror ni att det började någon film vid nio? Nej, den började klockan tolv..

Pontus gick upp tidigt på lördagen för att åka till Västerås med Krille och Gunnar för att titta på en båt (hör och häppna och de köpte den!!). Så Jennie, jag och Erik tog en trip till Boxholm och åt lite middag där på dagen. När vi kom tillbaka till Tranås så tittade Emme och Tina förbi en liten stund..Jag (eller okej vi för jag antar att det var till Pontus också) fick ett jättefint klädset till våran kommande bebis!! Så snällt:) Nu har vi en barnvagn, en hemmagjord tröja som jag har gjort och detta klädset till bebisen. Det är faktiskt lite kul att börja samla saker till den även om det kan kännas lite tidigt. Efter det så åkte vi fyra in till Linköping och gick på grekisk restaurang, Afrodite. Jag hade aldrig ätit där tidigare men det visade sig att det var en jättebra restaurang!! Så den kan jag verkligen rekommendera:) Därefter fick jag (gravid som jag är och ingen alkohol får dricka) köra hem i Eriks jättefina lilla fiat. Hemma igen så gjorde vi inte så mycket utan vi somnade rätt så snart.

Söndagen tillbringades åter inne i Linöping och i affärer innan Falun folket var tyungna att börja sin resa hemåt till dalarna. Pontus och jag var på kvällen och åt middag hos hans mormor tillsammans med Äzca och Krille.

1. Kanelätartävling
2. Mätta människor/hundar efter middag hos mormor Viola

1 kommentar:

Hannah sa...

Kanelätartävling? En sån sak som bara händer i Asby, eller? ;)