08 mars 2008

Skruttbil

Haha det känns som om jag ofta inleder med att skriva att jag just kommit in/ska gå ut på promenad med hunden, och denna gång är inget undantag;) Har just varit ute på lång sväng med Pokerfejs. 10.000 steg lång blev promenaden, så det är bra:) Vi gick upp till Emme för att hämta en list som "ramlat" dän från Passaten. Igår så hade Emme lite tjejkväll vilket var riktigt trevligt. Dock var det inte lika trevligt när jag skulle parkera/backa ut från deras så kallade infart till huset. (Det var väldigt trångt och snårigt så detär knappt en infart).

Det borde vara olagligt att ha stora grova stenstolpar gömda i häckar tycker jag. När jag skulle parkera så var jag tvungen att ställa mig nära häcken för att få plats. Nu var det ju bara det att i busken så gömde sig en gammal grindstolpe som jag så klart inte kunde missa. Resultatet blev en trasig list plus repa..hmm. Och när jag skulle backa ut senare på kvällen så, på något lustigt sätt jag vet själv knappt hur det gick till, var det en hög kant att komma över. Japp och resultatet av det blev en trasig kofångare. Vår bil är inget vidare vacker nu, som tur är så är det ju ingen fin ny bil vi har..det hade varit ännu jobbigare. Har faktiskt jättedåligt samvete för att bilen ser ut som den gör, men som tur är har jag ju en så händig pojkvän som så gärna fixar med bilen:)

Inga kommentarer: