17 mars 2008

Dagens boktips

Författare: David Batra
Titel: Vän av ordning

Pontus och jag fyndade några böcker på bokrean och en av dem var denna bok. Världens roligaste bok ju!! Perfekt slappar bok du kan läsa när du inte orkar läsa någon annan "tyngre" bok:P
Boken är uppbyggd på Sveriges argaste, konstigaste och roligaste insändare till olika tidningar. David Batra har kommenterat flera av dessa insändarna med små fyndiga kommentarer:) LÄS DEN!! Jag lovar ni kommer att skratta högt åt flera insändare och kommenarer..fatta att detta är riktiga insändare av riktiga människor, det är nästan skrämmande när man läser visa av dessa insändare..men man får väl lägga till att visa av dessa är skrivna på 60 och 70-talet och synen på allt och alla var ju lite annorlunda då mot idag:P haha

En av mina favorit insändare (eller det finns många detta är som sagt bara en:P):

Fegt, tarvligt
"Varför gillar de i Amerika inte de färgade? Negrer har väl lika stor rätt att leva som de vita, och i många avseenden kan negrer vara mycket bättre. Att de vita går lös på negerbarnen tycker jag är fegt och tarvligt!!"
10 år och inte negerhatare, sthlm

Från Expressen 4 september 1967

Nu när jag satt och bläddrade i boken så hittade jag en till, måste ju bara nämna den också:

"På grund av mitt favorit tvprogram "Baywatch" bestämde jag och min familj att lägga semestern i USA. Vi besökte den berömda badstranden och fick en chock! Var man än tittade stod där en smällfet tjej, jag menar inte en gravid kvinna, utan 200 kilo fett som dallrat om det kunnat gå. Den genomsnittliga kvinnan i USA väger 150 kilo. Tack gode gud för den svenska smala linjen. Dessutom är amerikanarna aggressiva, dumma och oförskämda mot sina turister. Denna dyra läxa har lärt mig att inte lita på TV:s program från USA och tänka själv istället."
Lurad turist

Från Kvällsposten 14 februari 2000

HAHA Köp/låna boken själv så får ni se:)

Inga kommentarer: