17 mars 2008

Kläder för oss med runda magar

Varför kan ingen klädkedja satsa lite mer på mammakläder? Jag menar Lindex, H&M och KappAhl är alla stora klädkedjor i Sverige men ingen av dem verkar ha brytt sig nämnvärt när det kommer till kläder för gravida. H&M i Nyköping var en riktigt bra butik med stort utbud av allt, utom mamma kläder...i en butik stor som jag vet inte vad så hade de tre ställ med kläder för gravida, och alla var lika fula. Att handla kläder över internet är inget alternativ då jag måste kunna prova kläderna innan. Storlekarna skiljer sig massa från varandra..ofta kan jag köpa min vanliga storlek XS-S även i mammakläder, men som i går när mamma hade köpt en mammakjol till mig i Ullared i storlek 34-36 så jag kunde inte ens få upp den över höfterna:P haha så det kan vara, i-lands problem or what?:) Men som tur är kan man hitta snygga toppar och klänningar på de "vanliga damavdelningarna" nu mer:) Dock stör det mig att jag inte kan hitta några snygga byxor..är det någon som kanske har något bra tips?

Inga kommentarer: