24 april 2013

Ledig Onsdag

Är ledig idag. Är även ledig imorgon. Så skönt! Ska i och för sig jobba fredag plus helgen men det går rätt bra om man får vara ledig så här innan.

Lovat barnen att vi ska åka en sväng till simhallen i eftermiddag. Längesen vi var där sist så det ska bli kul.

Anticimex skulle komma och göra en besiktning av huset idag med. Vi har ju byggt ut och grejat och tydligen vill försäkringsbolaget att man gör en ombesiktning av huset då. De skulle komma mellan 9-12 och prick klockan 9 så knackade det på dörren. Helt otroligt! Hade räknat med att få vara hemma och vänta hela förmiddagen.

Barnen sitter och pärlar pärlplattor och jag funderar på hur jag ska göra när jag fyller. Fyller ju på söndag men då jag jobbar hela helgen var tanken att fira på valborg istället. Skickade ut inbjudan för över en månad sen men antingen har folk inte svarat eller så kan ingen komma. Kul. Precis som vanligt. Börja på riktigt ledsna på det. Inte första gången precis man försöker göra något kul och ingen kan komma. Eller inte vill komma? Ja inte vet jag men jag börjar faktiskt undra om det inte är så.

Jag har också småbarn, hus som renoveras, träning som ska skötas, sambos intressen att ta hänsyn till etc precis som alla andra så det är inte det att jag inte har förståelse för att folk kan få förhinder men att det alltid är så? Man känner sig ju inte så prioriterad av sina vänner...

Jaja fyller år gör jag ju i vilket fall. Nu ska jag förbereda lunchen. Laxburgare står på menyn. Det var inte igår:)

//Sofie
Var inne på Sandras hemsida och kikade (som förövrigt är väldigt dåligt uppdaterad!:) och hittade denna fina bild på kusinerna bus. Fina killarna!

3 kommentarer:

111213 sa...

Så tråkigt.
Nu är väl kanske inte det här riktigt samma sak men jag skickade ut en inbjudan om ett ljusparty i GOD tid (typ 2 mån innan) Var knappt nån som svarade! Jättekul...var ju bara vänner jag bjudit in. Jag skulle ju bjuda på mat mm så jag ville ju gärna veta hur många som skulle komma. Ett nej tack är väl inte för mycket begärt? Vi var 5 st på partyt. Jag, 2 vänner, min mamma o hennes väninna.
Kände mig så oerhört besviken!
Hoppas du får svar av alla.

Kram!

Jennie sa...

Jag hade svarat om jag varit bjuden. ;)

Zouphie sa...

Haha ja det hade du säkert gjort Jennie:) Anledningen till att inbjudan uteblev var att jag anade vad svaret skulle bli:) Falun ligger så lååångt bort ibland!!!