20 april 2013

Vuxenpoäng

Eller kanske snarare pensionärspoäng?:)

Igår var vi på möte med banken. Vad som diskuterades? Våra pensioner. Känns väldigt avlägset, en si så där 40 år avlägset. Men jag är faktiskt glad av vi gick på det där mötet. Det gav mer än vad jag trodde. Bland annat så ändrade vi så att om Pontus och jag skulle gå bort tidigare än tänkt (ja för jag vill då bli en glá pensionär jag blir gammal:) så tillfaller de redan insparade pensionspengarna våra barn och inte någon annan.


En sån här snygg pärm fick man också. Att förvara alla sina roliga papper man får om sitt pensionssparande:)

Inte helt fel att gå och få lite rådgivning på banken. Vi kom in och pratade om mycket mer än bra pensionen. Vi ska bland annat ta hit en mäklare och värdera vårat hus. Banken tror det har ökat en del i värde. Måste bara göra klart övervåningen först så det dröjer väl ett tag till innan vi kan göra det men sen så:)

//Sofie


Inga kommentarer: