25 juli 2016

Första jobbdagen avklarad!

Det var en väldigt varm och svettig start på jobbet efter semestern. Det gick i ett och lite där till. Var helt genomsvettig när jag slutade men till det positiva så gick dagen väldigt fort. 

När jag slutat åkte jag hem till två väldigt glada hundar. Dubbelglädje här nu när vi kommer hem när vi har en extra hund☺

När Pontus slutat så åkte vi direkt för att hämta barnen hos Tina och Jocke. Men det blev ett stopp där vi slängde både oss och hundarna i sjön. Så svalkande och skönt! Temperaturen har visat på 30 grader även idag.

Vi bjöds på jättegod mat hos Tina och Jocke innan vi packade in barnen i bilen för att åka hem. Fast innan vi åkte hem stannade vi till vid sjön ännu en gång och svalkade oss.

Poker badar som en tok. Han hoppar och dyker från bryggan till och med. Lasse lyfte vi i vattnet och då simmade han glatt omkring och fick lite svalka han med. Annars stod han mest vid kanten och hoppade. Det är väldigt mysigt med en extra hund här hemma. Bara Kajan som vantrivs som inte får vara i fred för Lasse. Stackarn. 

Nu blir det att se ett gammalt Morden i Midsomer avsnitt innan jag ska sova. Ledig imorgon men ska ändå upp tidigt. Imorgon ska jag göra något jag sett fram emot länge!

//Sofie


Inga kommentarer: