29 april 2020

Då var man 32 år!

Igår hade jag födelsedag. Närmare bestämt den 32:andra i ordningen.

Jag vaknade av skönsång och presenter på morgonen av fina familjen. Bättre start på dagen är ju svår att få.


Fick bland annat den här fina korg/väskan i ett av paketen! Visst är den fin? Hade sagt till Pontus en gång att jag skulle vilja ha en sån och han kom ihåg (kors i taket). Det är en gammal klasskompis till mig vars mamma är korgmakare och gör (bland annat) dessa fina. Perfekt att ha med sig om dagarna och lägga alla grejer i som jag alltid går och bär på. Typ matlådan.

På lunchen åkte jag iväg en sväng från jobbet då jag hade tid att ro om min stackars gamla kropp. Först tandläkaren och sen hem och jobbade eftermiddagen hemifrån.

När jag slutat jobbet hann jag med en sväng till gymmet och körde ett pass där innan det var dags att få ordning på min onda nacke/axlar. Grejen när man åker till såna där personer är ju att de hittar ju alltid en massa mer fel på en. Hon började trycka och greja på hela ryggen. 45 minuters plåga var det. Fast efteråt kände jag mig mjukare i hela kroppen och mycket bättre. Jag har inte alls känt av något i nacken/axlarna sen dess!

När jag kom hem sen höll familjen på att laga till middagen så jag gick iväg på en liten promenad med Ebbe under tiden. Hittade så himla mycket gullvivor överallt så jag kunde inte låta bli att plocka med mig en bukett hem.


Vad händer då under min promenad? Jag får ett blomsterbud! Det får jag ju aldrig och när jag väl får det så är jag inte hemma och kan ta emot det, vilken miss!


Men buketten var himla vacker och Leah var rätt nöjd med att få ta emot blommorna:-)

Det kanske är Sandra och min nya tradition? Vi pratade en gång om att skicka blombud är en så rolig grej att göra till någon man vill uppvakta av någon anledning. Sen slog det oss båda att ingen av oss fått något eget blombudet så vi bestämde att skicka till varandra när vi fyller år:-) Jag skickade till Sandra när hon fyllde, men hade faktiskt glömt bort det så blev överraskad av de fina blommorna jag fick!

En bra tradition den får vi fortsätta med tycker jag!

Efter den goda middagen så blev det hembakad tårta som Hugo och Leah fixat.


Till tårtan så kollade vi på repris av "Vem bor här". Jättemysig kväll hade vi. En bra avslutning på min 32-årsdag. Kunde inte blivit bättre!

//Sofie 

Inga kommentarer: