22 april 2020

Varmaste dagen?

Den här dagen måste slagit värmerekord för i år! Så himla varmt och härligt väder det har varit. Fast det är kallt på nätterna. Varje morgon får jag skrapa bilrutorna innan jag åker till jobbet.

Var och gick promenad medan barnen tränade fotboll förut. Fick sällskap av Emelie vilket var supertrevligt!


Ebbe tog sig ett bad för att svalka av sig lite efter promenaden. Simma efter pinnar är roliga grejer förstår ni:-)

Jag hann även med att klämma in ett träningspass på gymmet den här onsdagen.


Så idag har kroppen min fått röra på sig rejält. Men nu ska jag gå och lägga mig i sängen. Är så där härligt trött i kroppen efter varit ute i friska luften, fått tanka d-vitamin och rört på kroppen.

Såna här dagar saknar jag att jobba inom skola och förskola. Att få vara ute på arbetstid (särskilt den här tiden på året) är riktigt skönt. Det kan jag verkligen sakna. Och alla fina barn såklart! Skitjobbiga snorungar som är helt underbart roliga och jobba med. Det kan jag sakna. Tur jag har lite syskonbarn som livar upp det:-) 

//Sofie



Inga kommentarer: