02 april 2020

Det är ju snart helg!

Helt förvirrad av att ha varit hemma tre dagar den här veckan. Kändes som det var måndag morgon när jag klev in på jobbet i morse men det är ju faktiskt torsdag! Så snart är det helg igen :-)

Jag har mått prima ballerina idag vilket är så skönt! Jag brukar ju åka på förkylningar som sen sitter i i flera veckor. Skönt att för omväxlingsskull ha en kortvarig variant. Särskilt i dessa tider.

Det gick bra och jobba idag, men det är rätt tomt på jobbet. Vi har ju direktiv om att jobba hemifrån i den mån det går och många gör ju det. Bara vi lantisar med kast Internet och mobilnät som hänger kvar på kontoret.

Efter jobbet så drog jag och tränade. Det var gött att få ta i och svettas lite igen. Det kändes bra!


Sen anser jag att jag efter dagens gärning borde få pris för årets mamma! Leah ringer och är upprörd/ledsen för att hon glömt att de ska ha påskavslutning med utklädnad i skolan imorgon. Hon vill prompt vara en kanin (påskhare) och vad gör då inte hennes ömma moder? Hon ger sig ut i stormen (det spöregnade och blåste så det kändes som man skulle lyfta från marken när man gick ut) och letade reda på något passade till henne att ha på sig.

Något som verkligen har slagit mig är att vi tillsammans måste hjälpas åt för att rädda alla småföretagare där ute i dessa tider! Det är tufft för alla just nu och har man möjlighet att köpa en vara eller tjänst av något lokalt företag så gör det!

Det ekar tomt i butikerna näst intill. Tänk om butikerna längst Storgatan här i stan skulle slå igen då skulle vi inte ha så mycket till stad kvar. Många företagare är väldigt kreativa med påhittiga lösningar med hemkörningar etc. Jag tänker till en extra gång om jag ska handla något. Försöker göra det annars också, men extra mycket nu.

Hålla avstånd, tvätta händerna, vara hemma vid sjukdomssymtom och så ska man köpa sina varor/tjänster av de lokala handlarna! Viktiga saker att följa i dessa corona tider.

Jag hittade i alla fall något passade till fröken så imorgon kan hon gå till skolan som en kanin. Nu när jag tänker efter så kanske jag snarare ska få pris för årets mest curlande mamma som skämmer bort sitt barn med att stressa halvt ihjäl sig för att hitta något som passar barnet. Jaja, det är en hårfin gräns det där.

//Sofie

Inga kommentarer: