26 april 2020

Födelsedagsshopping

Vi hade ingen aning om vad vi skulle köpa till Leah i födelsedagspresent i år. Så Pontus kom på att vi kunde ge henne en shoppingdag så kunde hon själv få köpa det hon vill ha.

Så igår var vi iväg så Leah kunde få köpa sig precis vad hon själv ville ha i födelsedagspresent.

Vi åkte lämnade av Hugo på vägen hos Erik, Frida och Majken.. Han ville hellre vara där under tiden. Mamma tog även lift med oss in till Linköping då hon skulle träffa Anette.

Vi åkte tidigt då vi ville vara där när de öppnade för att slippa vara bland så mycket folk. Dock hade de ändrat tiden för när alla affärerna öppnade. Så vi kom dit lite väl tidigt. Men det gjorde inte så mycket.


Vi satte oss och laddade upp med en rejäl fika i väntan på att butikerna skulle slå upp sina portar!


Leah visste på ett ungefär vad hon ville köpa för något och vi lyckades hitta allt. Så det var en väldigt nöjd tjej som kom hem med flera shoppingpåsar.

Jag shoppade loss på strumpbyxor (en förbrukningsvara hos mig) och en klänning på rean inne på H&M.

Fick även med mig skor hem från skopunkten.


Mina favorit skor var på rea så jag köpte med mig två par hem! Älskar den här modellen. Har typ bott i dessa skor sista året. Det är en klassisk modell, lagom hög och bred klack och så är de ju svarta och  passar ju till allt. Särskilt jag som gärna är färgglad i övrig klädsel. Men jag har dem även i grönt och vinrött så dem brukar jag också växla mellan.


De här fina gulingarna fick också följa med mig hem. 99 kronor och jättesköna! Tror jag ska inviga dem redan imorgon.


Vi var rätt trötta sen när vi for hemåt efter vår lilla shoppingdag.


Vi stannade såklart först till för att även hämta Hugo på hemvägen. Blev kvar en stund och hängde med Majken ute i trädgården. Det blev lite gungning bland annat.


Och även lite fotboll såklart. Erik lärde mina barn att köra pricken. Visst inte att det aldrig kört pricken! Vi körde det jämnt när vi var små. En klassiker ju som alla barn måste kunna! Kul är det med :-)


Majken tyckte verkligen att det var sååå kul att hänga med sin faster!


Majken har fått överta Hugo och Leahs gamla sandlåda. Erik satte ihop den men när Majken klättrade i och satte sig i den var det liksom som att hon upptäckte att det saknas ju något...


Utan sand är inte sandlådor så värst roliga kom vi fram till. 

När vi kom hem på kvällen sen började jag få en sån himla huvudvärk. Drack massa vatten då jag kom på att jag druckit dålig under dagen. Sen blev det middag så tänkte att det släpper nog med lite mat i magen. Det gjorde det inte, det blev snarare tvärtom. Tog värktablett, men det gav sig verkligen inte. Slutade med att jag fick gå upp och lägga mig i sovrummet med neddragna rullgardiner och öppet fönster. Lyckades till sist somna och jag sov i hela tolv timmar! Så rolig lördagskväll hade jag. 

Kände mig nästan lite bakis efter huvudvärken när jag vaknade men det gick över bara jag kom igång. Skönt det! 

//Sofie 

Inga kommentarer: