26 mars 2023

Det tar sin tid

Första sjukskrivningsdagen hemma helt själv, hur spenderades den? Ja inte var jag sysslolös inte. Hela morgonen och förmiddagen ägnades åt momenten frukost och duscha. Det tog sin tid. 


Jag har ju fingrarna fria på vänster handen men just nu hjälper det ingenting då jag får så ont så fort jag böjer minsta lilla på något av fingrarna. Det liksom hugger till i operationssåret och det är ingen trevlig känsla. Det känns som någon kör in en kniv och vrider om typ. Så vänsterhanden är helt värdelös just nu. Att göra allt med bara en hand är en ny upplevelse för min del. Men rätt roligt att hålla på att testa fram lösningar på olika vardagliga saker man gör. 


Platsa in handen tog nog ungefär 20 minuter att göra själv. Men det svåraste var att få i schampo och balsam i håret och tvålen på kroppen med bara en hand. Så svårt när man ska trycka ut ur flaskan och sen gno runt skiten med bara en hand. Men jo det gick ändå skapligt. 


Det tog sin tid det gjorde det men jag är ju hemma och är sjukskriven så har ju i stort sätt all tid i världen. 


För lagom när jag avverkat frukost, duschning och påklädning var det dags för lunch. 


Hade rätt ont så det blev en del värktabletter och vila denna dag. Mest det faktiskt. 


När Pontus åkte och skjutsade barn till deras träningar på kvällen hängde jag på och följde med till Willys för att handla mat tillsammans. Dagens stora händelse men även dagens mest välbehövliga då det var väldigt tomt i kylen här hemma. 


Det gick bra när vi var två och skönt att komma hemifrån en stund. För ja det kliar redan i kroppen på mig...


Sen var fredagskvällen väldigt lugn. Låg i soffan med handen i högläge och kollade på tv. Dagens mest deppiga nyhet var ju att Bäst i Test ska sluta sändas på SVT... Ett av få program jag tycker om men jag klarar inte av att kolla på reklamkanaler som 4:an. Tur man kan streama i alla fall. 



//Sofie 

Inga kommentarer: