29 mars 2023

En svårare rätt att äta med en hand

Igår tisdag så testade jag på något förstår ni som gjorde mig så glad!


Jag har börjat kunna använda fingrarna så smått på vänsterhanden igen så jag testade och körde bil för första gången sen operationen. Och det gick jättebra! Vilken frihet att iallafall kunna åka in till stan. Sitta här hemma är rätt så isolerat om man inte kan åka med bilen. 


Kanske inte blir några längre kröningar men att kunna åka till affären gör stor skillnad. Jag gjorde ett stopp på både Eriks hjälpen och Willys. 


Sen blev det promenad med Ebbe i det återigen fina vädret. Dessa dagar känns det som jag bara kan vara ute och gå hela dagen lång. Vill liksom inte gå in och sätta mig i den där soffan igen. 


Men det gjorde jag såklart en sväng. 


Blev ytterligare en promenad med Ebbe framåt kvällen. Älskar att det är ljust så länge nu, så underbart! 


Till middag gjorde Pontus raggmunk med fläsk. Jättegott men det var svårätet med en hand. Jag kan hålla med vänsterhanden men har liksom ingen kraft att ta i med. Det blev lite trixande men jag fick allt i mig maten. 


Lite roligt kan det vara att komma på nya lösningar när det inte går på vanliga sättet. 



//Sofie

Inga kommentarer: