20 mars 2023

En söndag i mars 2023

Efter att frukosten intagits så begav vi oss ut på en promenad. Men vi menar jag mig själv, Pontus och Ebbot. 


Traskade på i skogen och avslutade med att ta oss upp på utsikten. Upp är ju en baggis det är värre att ta sig ner enligt mig. 


Det var väldigt skönt att komma ut och få frisk luft. Det behövde mitt huvud. 


När jag kom hem sen kände jag mig slut på energi. Jag har ju varit snorig i flera veckor men det är inget ovanligt för att vara jag som bekant. Men det är som all energi efter senaste dagarna helt gått ur mig. 

Det blev en dag som spenderades i soffan framför olika dokumentärer. "Havsfilosofen" på viaplay kan jag rekommendera. Pontus som ville se men den var bra. 

Hann även avverka "i huvudet på en mördare". Samtliga avsnitt. 

Pontus var iväg med Leah på bortamatch och jag skjutsade Hugo som skulle på bortamatch med fotbollen. 


Passade på att gå en promenad med Ebbe efter att ha lämnat av min pöjk. Inte alls lila lerigt och smutsigt att gå med hunden i stan som hemma vid oss just nu. 

Sen var det dags för mig att ta tag i all ren tvätt. Har tvättat och tvättat så jag hade alldeles för många korgar med rentvätt att ta hand om. Det här är alltså inte allt...


Tur man har bra poddar att lyssna på under tiden! Det gör det hela lite mer uthärdligt. 


Och vet ni vd jag hittade sen? Säsong 9 av Taskmaster på C-more! Jag har letat och sökt efter den där jävla säsong 9 men den har inte gått att streama någonstans! Den fanns på C-more för kanske ett år sedan? Om inte ännu längre sen. Men jag hann aldrig se klart säsongen innan den togs bort! Så nu har jag en hel "ny" säsong att kolla på. Jippie! 


//Sofie 

Inga kommentarer: