29 mars 2023

Många steg blev det denna dag

Fy vad jag sov dåligt natten till idag. Har så svårt att komma till ro och hitta nån skön ställning att sova i med handen. Låg och vände och vred på mig hela natten kändes det som. 


Så idag tog jag verkligen sovmorgon. Klev ur sängen först vid niotiden. Då blev det frukost till en gammalt avsnitt av "Ett fall för Frost" som gick på TV:n. De två senaste dagarnas fina väder var nu utbytt mot snökaos. Det vräkte ner snö ute, sånt underbart vårväder vi har!


Jag flydde ruskvädret (för en stund) med att åka till gymmet! Mitt älskade gym där jag inte varit på två och en halv vecka. Det är inte ofta jag är här ifrån så länge. Och nej jag körde ingen styrketräning eller liknande. Träningen blir begränsad när man har en hand som inte får användas men då är löpbandet ett bra alternativ! 


Gick på bandet i högt tempo i en timme. Skönt att bara vara där igen och få lite påfyllning av energi. 


Sen blev det en timmes promenad igen fast en blötare sådan. Jag tog med Ebbe på promenad och det snöade fortfarande för fullt. Jag var helt dygnsur när vi kom hem igen...


Så skönt att få ställa sig i den varma duschen sen. Jag hade sån tur att Pontus kom hem och käkade lunch så han kunde hjälpa mig. Det gick mycket snabbare och smidigare att duscha med hans hjälp än om jag varit själv. 


På eftermiddagen sen åkte jag och barnen med sällskap av mamma till Eksjö. Jag hade bokat tid för att göra pass till barnen och mamma var snäll och ställde upp som chaufför. 


Det blev även en liten tur inne på Dollarstore innan vi styrde bilen hemåt igen. 
 

Pontus och Hugo drog på tennis och fotbollsträning och jag fick äran att gå kvällspromenaden med Ebbe. 


Vi traskar på jag och min promenadkompis. 


Min promenadkompis gör det gärna med en pinne i munnen. Men han vet att matte inte vill ha några pinnar på tomten så innan vi kommer hem släpper han alltid pinnen i diket. Det tog sin tid men till sist lärde han sig även det. Mattes fina kille💓


Nu ska jag vila min högerhand som är helt utarbetad av att skriva massa blogginlägg alldeles själv utan sin kompis. 


Det tar verkligen så lång tid att sitta och skriva med en hand än när jag kan använda båda händerna. Testade att skriva även med vänsterhanden men ställningen är inte optimal alltså. Jag får ont i handen av det så tänker att då ska jag inte skriva med den handen. Så jobba hade jag verkligen inte kunnat göra nu märker jag ju. Jag får hålla mig till mina promenader än så länge. 



//Sofie 

Inga kommentarer: