28 mars 2023

Soliga promenader (eller inlägget som försvann?)

Jag vet inte vad som hände men det senaste inlägget jag skrev men det försvann? Skulle gå in och skriva ett nytt inlägg här och lyckades på något sätt radera det tidigare inlägget. Så segt! 


Så nu har jag laddat upp bilderna igen men vad skrev jag egentligen om denna dagen? Ingen aning. 


Eller jo jag gjorde de vanliga morgonbestyren och det tar ju sin lilla tid. Satte mig även och betalade alla räkningarna ja det gjorde jag allt. Men vad mer bjöd denna dagen på?


Ebbe låg och snarkade på hallgolvet och var inte alls så pepp på promenad till en början. Sen öppnade jag dörren och han fick se  all snö. Då blev han helt överlycklig och sprang glatt ut. Tur snön glädjer någon. 


Strålande sol och klarblå himmel så då kan även jag ha överseende med snön. 


Dock var det kallt så vantar behövdes tas på. Visste inte hur jag skulle lösa det med vänsterhanden men fingervante passade bra! Tillräckligt stretchig så det gick att trä över paketet. 


Ofta när jag sitter och skriver här tänker jag att fy fan vad jag upprepar mig. Typ skriver om vädret i var och vartannat inlägg. Men med solen så blir jag på bättre humör. Så är det bara. 

Så skönt att jag kan ta mig ut och gå om dagarna. Måste ha något att göra annars mår jag bara dåligt av att gå hemma. Särskilt nu när det är så mycket jag inte kan göra hemma. Ser bara hur skitigt det är, hur mycket tvätt som behöver tas om hand, hur gärna jag skulle vilja börja påskpynta och massa sånt. 

Pontus har ju inte jättemycket tid över han heller till att göra allt. Märker så väl hur våran vardag är uppbyggd på att vi är två som kan hjälpa till. Ja nu är våra barn stora så de får göra saker de också men det går ju i skolan, har sina träningar och skolarbeten att göra. Det är tajt med tid för alla. Och jag som nu har massa tid kan inget göra. Eller som Pontus påpekar "du är sjukskriven av en anledning". Sant men lik förbannat frustrerande. 


Efter att ha hängt i soffan hela eftermiddagen så följde jag med när Pontus skulle köra till träningar. 


Vi hade massa tid att slå ihjäl så vad passar väl då bättre än en hundpromenad i det fina vädret! 

Kul att gå tillsammans och få prata av sig med varandra. Vi hinner så sällan det annars och promenader är verkligen så perfekta på det sättet. 


Ja vad kan jag skrivit mer om den här dagen tror ni? Avrundande måndagen med att se Sveriges EM-kvalmatch. Jag somnade i halvlek, ja det gjorde jag tänka sig va?




//Sofie


Inga kommentarer: