19 oktober 2023

En sjukdag

Natten till onsdagen bestod av feber för min del. Ena stunden klev jag upp och slet upp balkongdörren då jag höll på att svettas ihjäl och i nästa låg jag med dubbla täcken plus filtar över mig. Och ja, så höll det på om vartannat hela natten. En underbar natt med rätt lite sömn. 


Dagen efter gjordes inte många knop även att jag inte fick någon mer feber. Den kom och den försvann vilket var väldigt skönt. Men det tog på krafterna så jag höll mig hemma och gjorde inte så mycket under dagen. Lite segt då jag hade en jobbgrej inplanerad men fick ringa och meddela att jag var sjuk så det blev framflyttat. 


Eller jo, en sak orkade jag göra. Jag passade på att lägga ut lite saker till försäljning när jag ändå låg där och slösurfade. Har så mycket böcker som jag skulle vilja bli av med, men det tas ju inte emot av några loppisar. Vart kan man skänka fina böcker någonstans? Alltså inga gamla uppslagsverk eller ordböcker. Sånt förstår jag att de inte vill ha in då det ju inte är något som används längre. Men vi har så mycket andra böcker. Vill inte slänga böcker, det skulle göra för ont i hjärtat. Så vart kan man göra av dem? 


Leah hade innebandyträning på kvällen så jag tog med Ebbe och testade på att gå promenad under tiden. Och det kändes faktiskt bra. En heldags vila gjorde susen även om jag fortfarande kände mig seg. 

Hoppas dagen efter är som vanligt igen. Har vare sig ork eller tid att vara sjuk nu. Men vem fan har det? 



//Sofie 

Inga kommentarer: