23 oktober 2023

Hemfärd och innebandy

Vaknade upp och fick nybakta scones till frukost! Inte dumt alls. Absolut likvärdigt med en hotellfrukost. 


Gösta blir som vanligt kränkt när man sätter sig i fåtöljen (eller soffan eller något annat sittföremål som han anser är hans). Undra om Gösta någonsin legat bara sådär rätt och slätt på ett golv? Jag kan inte komma ihåg att jag sett honom göra det. Sen är han ju dresserad att vara nära så det har ju sin förklaring, men han är så himla tydlig den här hunden. 

Efter vi fått i oss frukosten så sa vi hejdå och drog vidare hemåt igen för att hinna lagom till att Leahs innebandymatch började. 


Och vilken match det blev! Så enormt jämnt och så spännande! Ett tag blev det fyra mål på typ tre minuter? De låg under med 6-5 tills de tog en timeout och lyckades efter den kvittera så det blev 6-6 med en minut kvar. Alltså jag får hjärtsnörp av såna här matcher! De mest spännande matcherna man kollar på är ju helt klart när ens barn spelar. 

Men så kul att de fick in ett mål där i slutet för det hade varit surt med en förlust när de var så duktiga.


Resten av söndagen kändes som en bakfylledag. Så trött och seg men det matchade bra med vädret. Började känna mig förkyld också och näsan den rann... Japp, jag som trodde jag skulle få vara frisk. HAHAHAHA. 



//Sofie 

Inga kommentarer: