31 oktober 2023

Kurerardag

Söndagen bjöd både på tennismatch och innebandymatch. Men inte för min del. Barnen åkte iväg på sitt med Pontus och jag höll mig hemma för att försöka en gång för alla kurera bort den där envisa förkylningen som aldrig vill ge upp. 


Lunchen blev vegetariska vårrullar i min ensamhet. Hittade ett bortglömt paket längst ner i frysen. Enkelt men väldigt gott. 


Vädret ute matchade ju dagen i övrigt. Mörkt och spöregn. Omställning till vintertid med och kroppen kändes lite halvt förvirrad under dagen med vad klockan egentligen var. 


Matthew Perry meddelades ju också ha lämnat jordelivet vilket inte heller muntrade upp dagen. Det kommer ju nyheter titt som tätt när olika kända personer dött. En del passerar bara och en del berör verkligen. Han var en av de sistnämnda. Tina Turner var också en person jag tyckte om och hade hoppats på att någon gång få se live. Men så blev det aldrig. Jonas och Marks skilsmässa var också en sån där hemsk nyhet. Inget dödsfall men nästintill.


Ja, vilken uppmuntrande dag den här söndagen var. Livade upp söndagen med att avrunda med glass framför tv:n. Det var dagens bästa. 



//Sofie

Inga kommentarer: