25 oktober 2023

Enorma mängder hundhår


Känner mig så förkyld och hängig på kvällarna, men sen när jag vaknar så är det ingenting? Har så mycket saker den här veckan så vill verkligen stå på benen. Så får lite panik när jag känner mig dålig på kvällarna, men en enorm lättnad när jag känner mig pigg på morgnarna. 

Så det blev allt ett träningspass även den här dagen innan vi körde igång med allt för dagen. 


Det blev bland annat en höstig men rätt så rå promenad med Ebbe. 


Precis innan den här bilden togs så passade han på att bada i en dypöl... Jäkla hund. Så när vi kom hem fick det blev en storrengöring. 


Tömde hela tvättstugan så jag skulle kunna duscha av lortgrisen riktigt ordentligt. Ebbe håller fortfarande på att fälla enorma mängder och jag upptäckte att det blev inte mindre hundhår av att tvätta honom. Fick rensa hela golvbrunnen på hundhår efteråt. Själv var jag helt genomblött och smutsig jag med så efter att hunden fått duscha fick matte duscha hon med. 


Upptäckte då hur mycket hundhår även jag fått på mig. När jag i min tur klev ur duschen var det återigen fullt med hundhår i golvbrunnen. Då var det alltså jag som duschat och inte Ebbe. Fy fan vad jag hatar allt detta hundhår. Kommer inte ihåg att han brukar fälla så här mycket? Tänkte sen att jag går ut och borstar Ebbe för att få bort det värsta. MOHAHAHA skulle inte tro det.  Tjugo minuter senare var hela gräsmatta full med svarta tussar och Ebbe fällde prick lika mycket hår som innan. 


Dammsugare går varm här hemma just nu.



//Sofie 

Inga kommentarer: