29 oktober 2023

Match, vernissage och tjejkväll

Ska jag nämna det tråkiga vädret som var även denna dag? Eller snarare, kan jag låta bli? Troligtvis inte. 


Pontus drog på tennis och jag och Leah drog på innebandymatch. Hemmamatch så behövde inte dra så långt. Rätt skönt ändå. 


Den här favoriten rastade sin matte i väntan på att den där matchen skulle börja. 


Världens västar promenad sällskap i världens värsta promenadväder. 


Det regnade och blåste så pass att jag trodde mina bihålor skulle pressas sig ur mitt huvud/ansikte. 


Var helt genomblöt när jag kom tillbaka till idrottshallen. 


Matchen började spännande men blev sen inte så värst spännande, men väldigt roligt med storvinst! 


Pontus och jag åkte efter matchen för att gå på vernissage. Putte (med andra konstnärsvänner) ställde ut sina tavlor. Det var jättekul att få träffa och hänga med Patrik en sväng och få se alla fina tavlor. Slog faktiskt till och köpte två av honom. Ska försöka få till en tavelvägg här hemma så de ska få hänga där sen när det projektet blir av. 


Pontus föräldrar som också kollat på matchen åkte hem med Leah så när vi kom från vernissagen ordnade vi med lite lunch till oss alla. 


På kvällen sen vankades det tjejkväll på stan! 

Jag fixade mig i ordning och gick över till Emma. Hängde där och drack lite vin innan vi for in till stan för att möta upp Emelie och Tina på en restaurang. 


Det var så himla trevligt! Vi satt där i flera timmar och pratade, drack och åt gott. 


De enda bilderna från kvällen som togs var på förrätten och efterrätten. Vi åt en trerättersmeny och det var så gott! 

Och väldigt mättande. Orkade inte ens få i mig allt trots att det var så gott. 


Ja, vi slog ihjäl ett gäng timmar där i restaurangen innan vi rundade av och drog oss hemåt. Som vi kämpat med att få till en kväll när vi kunde ses alla. Hoppas inte att det dröjer allt för länge tills nästa gång. Då har vi bestämt att vi ska testa på att dreja. 



//Sofie 

Inga kommentarer: