01 oktober 2023

Fotboll och en gigantiskt schnitzel

Uppe innan tuppen denna lördag. Leah skulle på innebandy cup i Mariestad så hon och Pontus åkte iväg tidigt på det. Hugo hade borta match med fotbollen så vi åkte iväg på det. Pappa kom också och hängde med som supporter. Det var typ vi som var supportrar den här gången. Har inte sett Hugo spela på ett tag så det skulle bli kul! Tyvärr var inte vädret helt på vår sida. Det regnade, blåste och rätt som det var lyste solen. Vädret var schizofrent värre. 


I väntan på matchstart så gick vi en liten sväng med Ebbe och kollade in närområdet. Dessa söta kalvar gick i en av hagarna. Så himla söta! Undra vad det är för ras? Så fint när de är lite långhåriga i pälsen. 
 

Här ser vädret riktigt fint ut men det växlade som sagt. Det gjorde spelet i matchen också. Det var en väldigt jämn första halvlek men i andra fick motståndarna in ett mål och sen ett till och därefter slutade dem typ spela? Det blev 1-5 i slutresultat. 


Kände att det här inte var något optimalt väder för mina bihålor. Blåsten är ju min värsta fiende när det kommer till det. Var en rätt lång fotbollsmatch i slutet då jag stod och huttrade och frös. 


Ebbe tog det chill. Ett tag för sen var han rätt otålig. Kolla på fotboll är inte hans favorit sysselsättning. 


Käkade lunch innan vi åkte hemåt. Hugo tog en lyxpizza med fler olika sorters kött på. 


Jag åt en schnitzel som var superstor och supergod! Fick inte i mig allt och ändå var jag på riktigt mät resten av dagen. Inte likt mig som vill ha mat var fjärde timme för att hålla blodsockret i balans men på kvällen kom åt jag bara fil med granola för att få i mig något. Var så himla mätt även då. 


Eftermiddagen sen var jag själv hemma. Hugo drog iväg på moppen och de andra två familjemedlemmarna skulle inte komma hem förrän sent. degade i soffan ett tag innan jag fick ett ryck och började bädda rent i sängarna. 

Tog med Ebbe in till stan och gick promenad där. Hade ingen bajspåse med mig så traskade runt på bra ställen där det inte skulle göra något om han satte ner rumpan för att göra nummer två. Gjorde han det? Svar nej. När vi i slutet av promenaden gick på storgatan så satte han sig där och sket. Eller han tryckte faktiskt in rumpan långt in i en buske som tur var. Hatar att inte ha bajspåsar med mig när jag går promenad med Ebbe. Känns så oansvarigt. 

Men här var ju ändå ett godkänt ställe att inte behöva plocka upp på tänker jag. De gånger jag glömt bajspåse brukar jag fråga andra hundägare om jag kan få en av dem och det brukar aldrig var några problem. Men den här lördags eftermiddagen/kvällen var det dåligt med andra hundägare som var ute och gick. 


Ja det var väl typ min lördag det. Somnade tidigt då jag tänkte att jag lägger mig och läser istället för att dumglo på tv:n men såklart somnade jag nästan direkt. Jag kan inte ligga och läsa utan att somna. 


//Sofie 

Inga kommentarer: