24 augusti 2018

En intensiv dag!

Skit pommes vad skönt det är med fredag och kväll!

Klockan ringde vid straxt efter fem i morse så jag skulle hinn att åka och träna. Körde ett enormt svettigt intervallpass på stegmaskinen. Alltså, jag svettades så där äckligt mycket så jag var tvungen att torka av supernoga efter mig då hela maskinen var nersölad av mitt svett.

Jag jobbade så jag hade stängning idag så slutade straxt innan 18. Då brummade jag vidare för att hämta Hugo som hängt med en kompis idag. Blev stående där och pratade så klockan var närmare sju innan vi var hemma igen.

Ätit god mat som Pontus fixat och även invigt den nya tvättmaskinen Pontus var och handlade idag. Vår gamla trogna vän sen tidigare la av i början av veckan och jag har haft sån panik över det växande tvättberget. Jag kör normalt sätt en maskin om dagen så den har hunnit bli rätt stort den där tvätthögen nu efter en här veckan som gått...

Pontus slog även till och köpte en ny torktumlare då den vi har nu strulat en hel del. Det var de sparpengarna men jädrar vad tvätt vi kan tvätta nu:-)

Det tråkiga är bara att maskinerna nu är så fina att de skär sig mot den övrigt skabbiga tvättstugan. Men med tanke på dessa dyra maskiner så lär renovering av tvättstugan få dröja...

En annan sak att nämna är att artikeln med oss kom upp på Tranås tidningens webbsida nu ikväll!



Den kommer i tidningen imorgon för den som vill läsa där:-)

Nu ska jag lägga mig i soffan och inte göra ett skit mer!

//Sofie


1 kommentar:

Jennie sa...

När vi kom hem från er funkade inte diskmaskin helt plötsligt! I går hade vi äntligen en här och kollade. Behövde beställas grejer till den och när delarna till den kommer har vi handdiskat 3v. 👎