01 augusti 2018

En sommarkväll i Asby

Vi tog oss igår iväg på sommarkväll ute i Asby. Det var ju Hugos födelsedag och såklart blir det ju som han önskar sig då:-)

Det var en sån himla fin (och väldigt varm) kväll. Nere vid vattnet var det som skönast att va.



Vi började med att gå tipspromenad allihopa.


Eller Hugo och Ville valde att spela fotboll istället för att gå tipspromenad:-)


Sen var det dags för bilbingo, men då det var så himla varmt så skippade vi att vara med på den. Barnen ville dock hemskt gärna vara med så snäll farmor som de har ställde hon upp och spelade bilbingo med alla barnbarnen.


Ett taggat gäng som tyvärr inte tog hem någon vinst på bingon. Men jag tror de tyckte det var rätt kul och vara med.

Däremot lyckades jag vinna tipspromenaden! Jag är en sån som aldrig vinner så blev väldigt överraskad och choklad blir man ju alltid glad av:-)

Det roligaste var att jag vann överlägset över Pontus. Skadeglädje inom familjen är den bästa glädjen som ni säkert redan vet.


Det blev såklart även bad. Jag var dock bara i och doppade mig en sväng då jag är rädd om mina öron. Fast man måste ju svalka sig något när det är så här varmt!


Emma och Leah badade tränade (eller kanske mer lekte) med livbojarna som finns på svärföräldrarnas båt.


Hugo sittandes på en boj under vattnet. Det ville han så gärna att jag skulle ta kort på:-)


Ebbe är som vanligt inte klok när det kommer till vatten. Han hinner oftast hoppa i vattnet innan man ens kastat iväg pinnen till honom.


Vi hade en riktigt mysig kväll som blev en bra avslutning av gårdagens födelsedag.

//Sofie 

Inga kommentarer: