26 augusti 2018

Gårdagens lördag

Hade inget fungerande Internet igår här hemma så därav min frånvaro här. Vissa dagar fungerar det inte alls... Så himla segt. Skulle mer än gärna få fiber ut hit, men det verkar förbli en dröm. Det har varit på g, men det har aldrig blivit något mer av det. Varför gräva ut det till oss som verkligen behöver det? Bättre och satsa på alla de som redan bor inne i stan med fungerande nät.

Precis som att från den 1 oktober kommer vi inte ha någon hemtelefon. Klart så tusan att vi inte ska ha det. Vi som har så kasst mobilnät. Varför ska vi kunna prata i telefon för? Nej, jag är inte bitter:-)

Igår så spenderade jag morgonen/förmiddagen inne på Willys och handlade upp stora delar av affären. Leah var med som medhjälpare vilket var rätt skönt. Så nu är alla skåp fyllda ordentligt med mat här hemma!

Sen blev det fotboll hela eftermiddagen för mig och barnen. Pontus fick istället äran att stå i vedhögen tillsammans med sin far som var här och hjälpte till. Veden som vi skulle haft klar i maj blev alltså klar igår! Bättre sent än aldrig:-) Skyller helt på den värmen som varit. Har varit helt olidligt att stå med all den veden i den hettan som ju varit sen maj.


Gårdagens outfit blev klänning av längre modell. Premiär för i år då det varit för varmt att ha på sig den innan med.


Matchade med de fina nya gula skorna jag fick av Jennie när de var nere på besök härom veckan. De var försmå för henne men passade till min lycka mina fötter! Så fina:-)


Det var Leahs lag som hade poolspel igår. De spelade fyra matcher totalt. De var jätteduktiga och kämpade på bra. Jämna matcher som tyvärr bara slutade i en vinst och övriga förluster.

När vi kom hem sen var det redan dags att sätta igång med middagen. Det blev taco och sen lite soffhäng innan tröttheten slog till och jag somnade. Vaknade upp i soffan och gick sen upp och la mig. Härlig lördagskväll:-)

//Sofie



Inga kommentarer: