13 augusti 2018

Vardagen igen efter helgen

Vi har haft en sån bra helg! Jättekul att Jennie med familj kom ner och stannade några dagar. De har bott i mamma och pappas husvagn som vi ställde upp på baksidan. Det blev en perfekt liten gäststuga:-)

De kom ner fredags eftermiddag och åkte tidigt idag på morgonen. Vi började dock jobba tidigt så vi hann inte ses något då, men vi fick ändå halva fredagen, hela lördagen plus söndagen tillsammans. Leah och Nayla hade gärna haft ännu fler dagar ihop. Ja, även jag och Jennie:-)

Har lovat nu att de ska få ses snart igen så vi får väl planera in en trip uppåt landet så det blir av framöver.


Ebbe vill också vara med när det vankas photo session:-)


En väldigt rolig helg som nu är till enda. Nu är vi laddade för den här veckan. Jag kör igång med min nya tjänst och går från och med idag upp till 100 %. Det känns faktiskt bra och hoppas att det ska fortsätta göra det. Rörigt på jobbet är det, men så är det ju i början av terminen innan alla barn och personal är helt tillbaka igen.

Efter jobbet blev det en tur till gymmet för min del.

Så skönt att kunna vara inne i vanliga träningsrutiner igen. Nu när jag dessutom har ett jobbschema blir det lättare att i förväg kunna planera in den.


Målet är att kunna träna 3-4 pass i veckan. Vissa veckor kommer det gå jättebra medans det blir körigare andra veckor. Det brukar ju vara så:-) Bara skönt att känna att jag är pigg nog att orka träna på igen.

Var även och gick promenad med Emma i kväll det det fina vädret. Soligt och lagom temperatur i luften för att gå i. I morse däremot var termometern nere på endast 4.6 grader... Fy fan alltså! Hoppas det bara var en tillfällig grej. Jag är inte redo för kyla och höst än. Det är ju fortfarande augusti!

//Sofie 

Inga kommentarer: