15 januari 2023

Innebandy i Astrids värld

Det här vädret! Det har regnat konstant senaste veckan. Trettonhelgen toksnöade det och därefter har vädret bara bestått av grå himmel och massa regn...


I lördags vaknade vi upp till alarmet då det vankades innebandymatch i Vimmerby. Regnet smattrade mot rutorna för fullt. Kände mest för att ligga kvar i sängen om jag ska vara ärlig. 


Det var Hugo som hade match så jag och Pontus hängde med för att supportra. Leah hade en kompis hemma som sovit över så Ebbe fick vara hemma med dem. Kände inte för att ta med honom i det här vädret när det inte var tvunget. 


Matchen spelades i Pontus gamla idrottshall. Han gick på gymnasiet här nere. Eller Stoebro rättare sagt men han hade flera lektioner inne i Vimmerby. 


Matchen var till en början jämn å spännande men ja det blev en förlust med 5-2 tillsist. Segt men så är det. Bara att ta nya tag och komma igen. 


Hugo var hungrig efter matchen så vi gjorde ett matstopp på Sibylla innan hemfärd. Jag äter alltid köttbullar de gånger jag äter på Sibylla. Det är alltid lika gott. 


På hemvägen stannade vi till hemma hos svärföräldrarna en sväng och sa hej. Hann tyvärr inte stanna så länge då vi behövde komma hem då Hugo skulle iväg. 


Jag skjutsade sen in Hugo till tåget och så körde jag hem Leahs kompis. 


Ett stopp i mataffären hanns med innan vi drog hem igen. 

Pontus fixade middagen och jag körde ett varv med dammsugaren och ordnade med tvätten. 


Kvällen spenderades med att se Sveriges match mot Kap Verde. Pontus har faktiskt köpt biljetter till handbolls VM och från början skulle vi åkt och kollat på den här matchen men biljetterna hann ta slut. Så istället blev det biljetter till söndagens match nästa vecka. 


Se om jag får följa med...Leah skulle åka iväg med friidrotten då men det kanske inte blir av och isåfall vill hon följa med på handbollen. Så då får jag stå över isåfall. Ja det blir som det blir. Men det är väldigt roligt att kolla på handboll! Har aldrig sett någon landslagsmatch live innan. Det är säkert häftigt och få vara på plats å heja! 


Somnade så gott sen med vetskapen om att få sova ut utan att behöva vakna av alarmet nästa dag. Älskar att få vakna själv utan väckarklocka till hjälp. 



//Sofie 

Inga kommentarer: