03 januari 2023

Nyårsdag och födelsedagskalas

 Nytt år och nya tag! Eller nåt. 


Här hemma var vi trötta efter nyårsafton. Vi tog sovmorgon hela bunten. När jag vaknade till liv lev det frukost och sen fastnade jag framför "Mauri- Vad hände sen?". Såg alla avsnitten i ett streck. Det var min nyårsdags förmiddag det. Hade sett klart sista avsnittet lagom tills att det var dags att hoppa ur pyjamasen för att svida om till födelsedagskalas. Majken fyllde hela 4 år och det skulle såklart firas! 


Tur vi hade lite kalas som piggade upp den här genomgråa nyårsdagen. Tänkte skriva att det måste varit årets mörkaste dag och det var det ju alldeles säkert utan någon större konkurrens med tanke på datumet. 


Hur som haver så tog vi oss iväg för att fira födelsedagsbarnet! Många presenter men Majken kämpade glatt på med att öppna dem alla. 


Den roligast presenten var nog barbiebilen som var radiostyrd. Den slogs nästan barnen om att få köra. 


Majken pimpade bilen med födelsedagsballongen. Så snyggt! 


Det bjöds på massa gofika. Leah blev tillsagd (med en aningens sträng röst från Lykke) att sitta vid det lilla bordet hon med.


Skönsång och tårta blev det också såklart! Lykke var bra sugen på att också vilja blåsa ut ljusen. 


Tänk att det är hela fyra år sedan jag blev faster till världens mest envisa och tjurskalliga Majken. Men även den mest glada och roligaste Majken! Hela hon är som ett yrväder som man tycker mest om av allt! 


Här kollades det på Youtubeklipp och jag fick INTE vara med. 


Ett innebandymål i present som invigdes flitigt av både stora och små. 


Bosse var såklart också med på kalaset och en av mittpunkterna. 


Första bilden på Leah med sin nya lillkusin. 


Så himla söt mosters lillprins! 


Bosse uppskattade hans Manchester United tröja. Han kände igen märket från sin egen body han fick i julklapp av kusinerna:-) 

Tvingade till mig den här bilden. Majken ville mest ha min mobil. Lovade att hon skulle få låna den om vi tog en bild. Ja det blev en bild och ingen mer och Majken fick låna min mobil så därav inga fler bilder. 


Men vi hade det riktigt trevligt på kalaset! Det var typ kväll sen när vi kom hem igen. Pontus slängde ihop lite kebab som vi åt till middag och resten av 2023 år första kväll blev lugn och skön. 


//Sofie 

Inga kommentarer: