13 januari 2023

Torsdagen

Jag förstår att ni undrar! Hur har det gått egentligen med Sofies onda visdomstand? Det var så längesedan hon uppdaterade om den. Och vet ni? Igår var första dagen då jag helt kände mig som vanligt i munnen igen. Ingen värktablett överhuvudtaget! Jag njöt, och herregud så skönt det var. det har ju succesivt blivit bättre men igår var det som att det helt plötsligt blev bra. 


Men håret då, hur går det med håret? Jo jag känner mig naken utan mina slingor. Det är precis som att en kroppsdel saknas. Låter helt galet men jag har så himla tunt hår nu så jag får lite panik. Jag har alltså så tunt hår så även när jag hade i hairtalken fick jag hör kommentar om att jag har väldigt tunt hår. Det är ju på den nivån. Men men...


Ja vad innehöll denna torsdag förutom trötthet? Jag gympade på morgonen det gjorde jag. Det blir illrött när jag försöker skriva gymma och den ändra till gympa men ni fattar. 


På lunchen var jag återigen och åt mat hos mor och far. Den här gången var ett annat syskonbarn där på besök nämligen Lykke. Vi åt falukorv och kolla lite på Lotta innan jag var tvungen att åka tillbaka till jobbet. Kändes lite segt hade hellre suttit kvar i soffan med en Lykke i knät och kollat på Lotta. 

Det är bra tråkigt att vara vuxen ibland. 


När jag kom hem blev det mellis. Yoghurt  eller filmjölk (naturell ska det vara) med granola. Bästa melliset som jag ofta äter på vardagarna när jag kommer hem från jobbet. 


Det jobbiga är att jag ständigt har två andra som också är intresserade av min tallrik. 


När jag sätter mig vid bordet sitter alltid Ebbe nedanför och dreglar och Kajan hoppar upp på bordet x-antal gånger då jag ständigt tar ner honom. det pågår tills dess att jag tröttnar. Kajan tröttnar aldrig på att blir nedlyft. Han hoppar bara upp igen om och om igen. 


Ja jag var så trött sen. Pontus drog iväg med barnen på tennisträning och jag tog mig först inget för. Så himla seg och genomtrött. Men efter ett tag så blev det lite fart. Lagade mat, dammsög och tog hand om tvätten. Försökte göra lite fint inför helgen. ja det är ju snart helg igen, veckorna går lika fort 2023 som tidigare år. 



//Sofie 


Inga kommentarer: