17 januari 2023

Söndag med massa innebandy

Känns som jag har haft den rubriken förr? 


Hela den här helgen har bestått till stor del av innebandy. Det är typ så våra helger om vinterhalvåret ser ut. 


I söndags började vi med att kolla in Leah som hade hemmamatch. 

Och som vanligt blev det hundpromenad innan nedsläpp. Det var så soligt och fint vädret! 


Till och med solglasögonen åkte på! Men fy fan så kallt det var. 


Det riktigt isade när vi gick. Jag var så till mig över att solen var framme så jag rev fram solglasögonen men glömde mössan... öronen var bra kalla sen. 

Det var extra skönt att få sätta sig i idrottshallen och kolla på matchen sen. 


Tyvärr blev det förlust men så är det ju ibland. De möte bra motståndare! 


Sen blev det att åka hem för att fixa och äta lunch. Hugo hade sen bortamatch så körde in honom till samlingen. Kan ju tyvärr inte åka med på alla bortamatcher. Alla bortamatcher är ju så långt bort! I stort sätt alla lagen de spelar mot är minst 10 mil bort åt olika håll. Det tickar på rätt bra både tidsmässigt och bränslemässigt... Hade önskat körschema men det verkar inte vara något som existerar längre? Så smidigt annars att veta vilka matcher man ska köra till och mycket bättre miljömässigt med än att alla åker i bilar som inte är fyllda. 

 

Jag hade sån huvudvärk på eftermiddagen sen. Eller jag har haft huvudvärk i stort sen sedan i onsdags. Har även fått hemska utslag i ansiktet. Jag brukar sällan använda fundation men nu bär jag extra tjockt lager för att dölja det röda. Tror det är stressrelaterat... Ja alltid är det något! 



//Sofie 

Inga kommentarer: