14 juni 2009

Ett jobbigt litet barn

Är Hugo förtillfället. Han är dödstrött men vägrar sova, tänka sig! Han är så jobbig att få att sova, ögonen går i kors men han gör allt som står i hans makt för att hålla sig vaken. Mammig är han också nu mer. Det är väldigt mysigt att han vill vara hos mig men ibland blir det bara jobbigt. Så fort någon har honom i famnen och han får syn på mig så ska han vara i min famn istället. Inne i en jobbig period allmänt känns det som hoppas att det vänder snart...

Vi har varit hos Krille och Sarah och fått lite mat i magen, mumsigt värre:) Sen åkte alla ut till rodden men jag och pojkarna åkte hem hit då Hugo gnuggat sig i ögonen en längre tid men fortfarande alltså inte somnat. Funderar på om jag ska kolla på ett avsnitt av "morden i midsomer" när Hugo somnat (när det nu blir..). Vi har ju fortfarande inga tvkanaler fått, har varit utan i 2 veckor snart tror jag. Det skulle komma ut en kille till oss imorgon så då förhoppningsvis löser det sig, fast nu mer vågar jag inte hoppas på förmycket. Vi borde egentligen köpa en ny TV också då den vi har nu är lite lustig i bilden, men hellre det än ingen TV alls. Har inga pengar över till det nu så det får vänta. Pontus och jag har haft riktiga "morden i midsomer" kvällar. Jag hyrde det förra veckan och när vi sett klart de avsnitten så lånade jag några dvder med det av mamma. Fast jag ska nog inte kolla på det själv, usch jag blir så uppskrämd om jag ska sitta här själv och kolla på det haha. Nae nu måste jag nog ta upp min son för jag orkar inte lyssna mer på skriket. Det säger alla: Men låt han ligga och skrika en stund så tröttnar han säkert. Pontus och jag testande det en gång, han låg inne i sin säng och skrek hysterisk i över 1 timme sen orkade vi inte mer.. Han är superenvis våran kille. Han kämpar verkligen in i det sista för att hålla sig vaken. Det går ju inte att sova bort livet heller:)

Nu tystnade han men jag tror han har något rakartyg för sig för jag hör hur något dunkar. Bäst att kolla till. Ciao!

//Sofie

Hugo (Pontus) lekte "Karlsson på taket" hemma hos farmor och farfar häromdagen. Det var såå roligt!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Men Hugo du måste sova, så din mamma får sova lite också, det behöver hon, lyssna på Gudmor nu:)

Malin sa...

Haha så himla söt han är då, det lilla vilddjuret.