17 juni 2009

Snabbt ska det gå

Jag har länge pratat om att göra något åt mitt synfel..Står inte ut med allt vad linser och glasögon heter. Dyrt som bara dän är det och strular gör det också. Så nu satt jag och sökte lite på nätet och hittade ett ställe i Linköping där de utför ögonlaser, dyrt men det tjänar man ju på i längden. Vet ännu inte hur jag skulle kunna finansiera det men det får jag ta senare. Iallafall så mailade jag dem i en ruta där det stod att om man var intresserad av att veta mer så skulle man bara fylla i namn och telefonnummer så skulle de höra av sig. 10 minuter senare så ringer dem, snacka om snabb service:) Fick en tid för undersökning och samtal den 29 juni. Gud så fort allting gick! Jag som sagt inte ens kommit på hur jag skulle kunna betala en sådan behandling.. Kostar ju närmare 30.000. Sen vet jag heller inte om jag får göra den, de är ju nu mer rätt hårda på att du ska haft stabil syn under 2 års tid. Jaja får väl åka dit och prata med dem och se vad de har att säga.

Jag räknade just ut att jag lägger mellan 3000- 5000 kronor på min syn om året..

//Sofie

3 kommentarer:

Hannah sa...

Haha, ja, jag får fokusera på det :P Det finns positiva saker med allt, midsommar är ju en storhelg vilket ger bra ersättning :)

Ögonlaser sa...

Kolla även in www.PerfektSyn.se. Ögonlaser av en erfaren läkare för bara 16.000 kr.

Vårda ÖgonKlinik sa...

Hej Zouphie!
Hoppas att du har det bra hemma i smålandsskogarna :)
Jag har bra erfarenhet av Vårda ÖgonKlinik. Kolla in www.varda.se .
De kanske inte är billigast på marknaden och heller inte dyrast, men ack så professionella folket är hos dem!
Mvh Andreas