28 juni 2009

Hasse och Tage

Idag har det varit en heldag för våran del:) Det började igår då vi var först i Boxholm och åt gott hemma hos mina föräldrar. Sen lämnade vi våra pojkar där och åkte vidare hemåt med ett stopp i Sommen hos Emme och Dennis. Hugo och Poker sov i Boxholm för klockan 7 i morse åkte vi, Sandra, Krille, Sarah, Jocke plus Pontus föräldrar ner till Tomelilla i Skåne. Pontus pappa fick en gång i present av sina kära barn en tur ner dit och till Hasse och Tage museet som finns där. 4 timmar enkel resa tror jag att det tog ner:P Men vi har haft det jättetrevligt! Museet var nog världens minsta museum (iallafall världens minsta filmmuseum:). Vi tänkte ta med Hugo i bilen med kom fram till att han nog bara skulle vantrivas.. Han sover ju i stort sätt aldrig i bilen nu mer och jag har Falunresan kvar i bakhuvudet. Från Falun till Örebro skrek Hugo konstant. Och nu menar jag skrek som i Ronjas vårskrik i "Ronja Rövardotter". Herregud vilken resa! Den var allt annat än en semester för mig och Pontus... Det är inte roligt när Hugo blir så besvärad och inte vill sova borta/i bilen. Jaja iallafall så denna gången erbjöds sig mamma att vara barnvakt under dagen och det hade gått kanoners:) Har tagit massa bilder men helt ärligt så orkar jag inte lägga in dem i datorn nu... Får bli imorgonbitti istället. Jag är såå trött nu!

//Sofie

Inga kommentarer: