03 december 2012

Men ge er!

Jag vill inte betala dyra pengar för fula bilder på mig själv!

Ena sedan jag och Sandra sprang tjejmilen i början av september så bombaderas min mail av erbjudanden från marathonfoto som knäppte bilder på alla som sprang. Varje dag får jag erbjudanden från dem, helt otroligt att de orkar!

Till saken hör att jag ser verkligen förjävlig ut på bilderna. Speciellt den bilden som är taget precis innan målgång. Kan vara det fulaste kortet i världshistorien på mig. Så illa är det. Helt röd i ansiktet, håret ser ut som hej kom och hjälp, nummerlappen har lossnat och utkletad mascara kring ögonen och genomblöt då det spöregnade.

Angående mascaran så var det så att jag av vana sminkade mig på morgonen och hade inte en tanke på att ta bort det innan vi skulle ge oss iväg till starten som var på eftermiddagen. Annars brukar jag inte ha smink på mig när jag tränar. Det kletas bara ut och man ser förjävlig ut. Precis som på bilden.

Jag lovar hade jag kunnat hade jag lagt upp den i ren självironi. Så himla ful bild. Men nej marathonfoto. Jag tänker inte betala för de där bilderna. Never ever.

//Sofie

Inga kommentarer: