11 juni 2013

Fotbollsavslutning

Idag har barnen haft avslutning på fotbollen. Fotografering, föräldramatcher och tillsist glassätning. Barnen var nöjda:) 

Kom även fram till att vill man skapa kaos så släng in ett gäng 3-4åringar på en fotbollsplan med endast en fotboll och försök få dem att spela en fotbollsmatch. Det om något skapar kaos. Men barnen hade mer än roligt och det är ju det viktigaste:) 

Har annars jobbat idag. Även hunnit med storhandling och en timmes promenad med min favorit hund. 

Så lustigt hur det där med promenader har ändrats. Jag har alltid tyckt om att gå promenader gått promenader varenda dag typ. Många mil har det blivit med hund och barnvagn. Pontus och jag gick till exempel alltid kvällspromenader tillsammans när barnen var i vagnåkarålder. 

Skulle jag träffa kompisar stoppade vi alltid ungarna i vagnarna och gick på promenad. Pontus, jag och Krille  gick ofta långpromenader i skogarna med Poker och Äzca. Sandra var också en stadig promenadkompis (innan hon flyttade till Stockholm). Men numer är inte våra barn i någon vagnåkarålder och inte så många av kompisarnas barn heller. Träffas man nu för tiden så är det lekdejt som gäller. 

Jag tycker fortfarande om att gå promenader och går flera stycken i veckan men inte är det som förr inte. Kan sakna det faktiskt! 

Nog om mina promenad minnen. Nu ska jag sova. Jobbdag imorgon igen. 

//Sofie


Inga kommentarer: